
Entuzjaści włoskiego designu i motoryzacyjnych legend – zaznaczcie tę datę w kalendarzach! Już w najbliższą niedzielę, 11 maja, Pałac Rozalin pod Warszawą stanie się świadkiem wyjątkowego wydarzenia.
To właśnie tam, w sercu Zlotu Miłośników Motoryzacji i Kultury Włoskiej – Forza Italia 2025, nowy Fiat Grande Panda po raz pierwszy oficjalnie zaprezentuje się polskiej publiczności. Tegoroczna edycja Forza Italia zapowiada się niezwykle okazale. Spodziewanych jest ponad 400 załóg i tysiące zwiedzających, dla których przygotowano prawdziwą ucztę: od zapierającej dech w piersiach wystawy klasycznych włoskich automobili, przez malowniczy rajd turystyczny, aż po konkurs elegancji, który wyłoni najpiękniejsze maszyny. W tej niezwykłej scenerii, w towarzystwie swojej protoplastki – Pandy pierwszej generacji – zadebiutuje Grande Panda. Gospodarzem tej wyjątkowej ekspozycji będzie trójmiejski Dealer Euro-Car.
Zaprojektowana przez mistrzów z Centro Stile w Turynie, Grande Panda to śmiała reinkarnacja ducha Pandy z lat 80., ujęta w ramy współczesnego, modnego designu, lecz z głębokim szacunkiem dla kultowych cech oryginału. Co istotne, przydomek „Grande” nie odnosi się tu do fizycznych rozmiarów – auto pozostaje zwinnym, kompaktowym pięciomiejscowym pojazdem rodzinnym. To raczej siła charakteru i solidność wyrazistej bryły mają podkreślać jej „wielkość” i nawiązywać do wartości cenionych w poprzedniku.
Stylistyka nowej Pandy to gra detali. Trójwymiarowy napis „PANDA” dumnie zdobi drzwi, z tyłu zaś widnieje charakterystyczne logo „FIAT”. Prawdziwą perełką jest jednak zaskakujący efekt wizualny na słupku C – nadruk w technologii soczewkowej, który płynnie transformuje nowoczesne logo FIAT w cztery charakterystyczne linie. Unikalnym znakiem rozpoznawczym są reflektory PXL LED, których pikselowa estetyka to hołd dla ery gier wideo lat 80. oraz architektonicznego geniuszu fabryki Lingotto.
Mimo że oficjalna polska premiera Grande Pandy dopiero przed nami, model ten zdążył już zebrać laury na rodzimym rynku. Zwycięstwo w kategorii samochodów miejskich w prestiżowym plebiscycie Moto Awards (organizowanym przez Auto Świat i Onet) oraz tytuł Auto Lider w kategorii aut małych i miejskich (przyznany przez czytelników magazynu Motor i serwisu magazynauto.pl) świadczą o ogromnym potencjale nowej propozycji Fiata.
Dla tych, którzy już teraz pragną stać się częścią nowej historii Pandy, Fiat uruchomił możliwość składania zamówień. Wersja w pełni elektryczna dostępna jest w dwóch wariantach – luksusowej „La Prima” oraz charytatywnej „(Grande Panda)RED”, z ceną startującą od 110 000 zł. Miłośnicy napędów hybrydowych mogą wybierać spośród trzech poziomów wyposażenia: Pop, Icon i La Prima, gdzie ceny rozpoczynają się od 79 900 zł.