
Japoński architekt Kengo i szwedzka marka meblarska Gärsnäs połączyli siły, tworząc krzesło HidaHida – mebel, który stanowi hołd dla japońskiego i skandynawskiego wzornictwa, oparty na wspólnym szacunku dla materiałów i rzemiosła.
Centralnym, wyróżniającym się elementem projektu jest drapowane oparcie z widocznymi przeszyciami i fałdami, które naśladują sylwetkę swobodnie ułożonej odzieży. Nazwa „Hida”, oznaczająca w języku japońskim „drapować”, „fałdę” lub „zagięcie”, doskonale oddaje tę koncepcję. Tapicerka bez wysiłku łączy strukturę z miękkością, harmonijnie układając się na architektonicznie wyrazistej, drewnianej ramie.
Konstrukcja krzesła wykonana jest z litego buku lub dębu, z charakterystycznym drewnianym łukiem giętym parą jako elementem spajającym. Siedzisko powstało z filcu pochodzącego z recyklingu, a tapicerka dostępna jest w różnorodnych tkaninach i skórach, z możliwością personalizacji kolorystycznej.
W przeciwieństwie do twardych oparć konwencjonalnych krzeseł, oparcie HidaHida jest lekkie i elastyczne, zapewniając wysoki komfort użytkowania przez dłuższy czas, ponieważ delikatnie „obejmuje” ciało. Wisząca „spódnica” z tyłu podkreśla wrażenie przytulności i nadaje meblowi skojarzenia z elegancją i modą.
Architekt Kengo mówi, że celem było „uchwycenie miękkości formy ludzkiego ciała”. Z kolei Dag Klockby z Gärsnäs podkreśla, że HidaHida reprezentuje fuzję skandynawskich i japońskich wpływów w materiałach i formie, łącząc „klasyczną stolarkę z innowacyjnymi technikami tapicerskimi”.