
Oficjalny prolog Mistrzostw FIA WEC 2025 przewidywał około czternastu godzin jazdy na torze Losail International Circuit o długości 5 418 km, podzielonych na dwie sesje dzienne i dwie nocne. W prologu wzięło udział trzydzieści sześć samochodów, w tym osiemnaście prototypów Hypercar.
Za kierownicą PEUGEOT 9X8 sześciu kierowców zespołu Peugeot TotalEnergies przejechało łącznie 3586 kilometrów, mierząc się z różnymi warunkami, co pozwoliło im popracować nad ustawieniami prototypu oraz strategiami dotyczącymi opon przed nadchodzącym wyścigiem. Jean-Eric Vergne (#93) i Stoffel Vandoorne (#94) ukończyli ponad dwa stinty z rzędu.
„Wykonaliśmy podwójne stinty na oponach średnich i twardych” – potwierdza Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. „Widzieliśmy, że warunki na torze bardzo się zmieniały i spodziewamy się, że podczas wyścigu temperatury będą jeszcze niższe”.
Pomimo kilku czerwonych flag i okresowych procedur Full Course Yellow spowodowanych różnymi incydentami na torze, Mikkel Jensen, Paul di Resta, Malthe Jakobsen i Loïc Duval byli w stanie przejechać wiele okrążeń, realizując program testowy zaplanowany na ten prolog.
„Te cztery sesje naprawdę wystawiły załogi i samochody na poważną próbę, dając im dużo czasu na torze” – podsumowuje Olivier Jansonnie. „Mamy teraz trzy dni, aby przeanalizować dane zebrane z każdego samochodu, porównać informacje, ocenić parametry techniczne i przygotować oba samochody PEUGEOT 9X8 do środowych prób wolnych”.
1812-kilometrowy wyścig w Katarze (około 10 godzin ścigania) rozpocznie się w piątek, 28 lutego, o godzinie 14:00 czasu lokalnego (12:00 CET).