
Skoda pojawiła się w stolicy mody na Milan Design Week. We współpracy ze znanym artystą Marcantonio, marka stworzyła interaktywną wystawę obejmującą serię rzeźb, i oficjalnie zaprezentowała nowego Elroqa RS. Odwiedzających zaskoczyła też niespodziewana nowość – wyjątkowa para butów.
Wyjątkowy design to jedna z charakterystycznych cech dla samochodów marki Škoda, głęboko zakorzeniona w jej 130-letniej historii. Dziś samochody Škody są łatwo rozpoznawalne dzięki językowi projektowania Modern Solid, którego pierwszym ucieleśnieniem był kompaktowy SUV Elroq.
Na Milan Design Week Škoda przeniosła design w zupełnie nowy wymiar. We współpracy ze znanym artystą Marcantionio marka stworzyła spektakularną przestrzeń o powierzchni 500 metrów kwadratowych, która przyciąga uwagę nie tylko fanów motoryzacji, ale i miłośników sztuki współczesnej. W centrum artystycznej scenografii znalazł się nowy, w pełni elektryczny SUV Škoda Elroq – otoczony gigantycznymi rzeźbami i unoszącymi się nad głowami odwiedzających sztucznymi chmurami. Każdy element instalacji to fizyczna metafora wartości, które niesie nowy model. Flaming – znany z komunikacji Elroqa – to nie tylko element graficzny. Tutaj staje się monumentalną rzeźbą, która w efektowny sposób podkreśla zwinność, lekkość i wyjątkowy prześwit auta. Z kolei unoszące się w powietrzu chmury symbolizują bezgłośne podróżowanie na długich dystansach, które umożliwia napęd elektryczny.
Ta ekspozycja to coś więcej niż pokaz nowego modelu – to immersyjne doświadczenie, które łączy emocje, sztukę i innowację. Elroq RS na scenie Milan Design Week to nie tylko samochód, ale to także manifest nowoczesnej mobilności. Elroq RS, czyli najbardziej sportowa odmiana kompaktowego SUV-a, imponuje nie tylko designem ale i osiągami. Sprint do setki zajmuje mu zaledwie 5,4 sekundy, co jest możliwe dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 340 KM (250 kW).
„Myślę, że Škoda to wszechstronna marka. Jest jak ubranie, które można nosić w dowolnym momencie – może być eleganckie, sportowe, gotowe na wieczorne wyjście z przyjaciółmi lub spotkanie biznesowe” – mówi Marcantonio, artysta i twórca wystawianych rzeźb.
Oprócz samochodów Škoda zaskoczyła w Mediolanie jeszcze jedną wyjątkową nowością. Mowa tu o butach, które są efektem współpracy z czeskim producentem obuwia Botas. Ich konstrukcja łączy tradycyjne elementy projektów Botas z nowym językiem projektowania Škody Modern Solid.
„Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować światu nasz język projektowania Modern Solid w oryginalny sposób. Osiągnęliśmy to, dzięki owocnej współpracy z Botas – mówi Stefan Webelhorst ze Škoda Design.
Do wykonania obuwia wykorzystano ekologiczne materiały w duchu zrównoważonego rozwoju, które są podobne do wykorzystywanych przez Škodę we wnętrzach pojazdów. To projekt nie tylko stylowy, ale i odpowiedzialny.
„Solidna, trzyczęściowa podeszwa, która odzwierciedla język Modern Solid, została wydrukowana na drukarce 3D. Materiał tworzący górną część buta jest tkany z myślą o konkretnym kształcie, co pozwala w dużym stopniu ograniczyć ilość odpadów powstających w procesie produkcji” – wyjaśnia Petra Debnárová ze Škoda Design.