03.06.2025

TEST Nissan Juke N-Sport e-POWER – prowokacyjny i oszczędny

Dzięki wyjątkowemu systemowi audio, ten samochód może śmiało kandydować do miana jednego z najlepszych miejsc do słuchania muzyki. Jednak jego zalety nie kończą się na doskonałym nagłośnieniu – równie dobrze radzi sobie na drodze. Wersja N-Sport z zaawansowanym napędem hybrydowym e-POWER idzie o krok dalej, łącząc prowokacyjny wygląd z inteligentną technologią i dynamicznymi akcentami.

Producenci samochodów nieustannie poszukują innowacyjnych rozwiązań, dążąc do stworzenia napędów, które będą jednocześnie bardziej ekonomiczne, wydajne i ekologiczne. W Polsce rynek samochodów elektrycznych wciąż stawia pierwsze kroki, a globalne trendy wyraźnie wskazują na odchodzenie od silników Diesla. Napędy wodorowe, choć obecne na rynku od lat, wydają się osiągać pewną stagnację. W tej sytuacji warto zastanowić się, czy technologia e-Power może okazać się przełomowym rozwiązaniem. E-Power to innowacyjne podejście do napędu hybrydowego, w którym koła samochodu są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym. Tradycyjny silnik spalinowy, zamiast bezpośrednio napędzać koła, pełni funkcję generatora prądu, ładując akumulator. Dzięki temu, nawet w przypadku wyczerpania baterii, pojazd nadal czerpie energię z silnika spalinowego, eliminując potrzebę ładowania z zewnętrznego źródła prądu, jak ma to miejsce w przypadku klasycznych samochodów elektrycznych.

Zalety i potencjał

Technologia e-Power oferuje szereg korzyści. Przede wszystkim, zapewnia ona ekonomię paliwową, ponieważ silnik spalinowy pracuje w optymalnym zakresie obrotów, co czyni go bardziej efektywnym i przekłada się na niższe zużycie paliwa. Ponadto, napęd elektryczny gwarantuje dynamiczne osiągi, oferując natychmiastowy moment obrotowy i płynne przyspieszenie, co znacznie poprawia komfort jazdy. Chociaż w systemie e-Power obecny jest silnik spalinowy, jego praca jako generatora jest bardziej kontrolowana, co ma zdecydowany  wpływ na redukcję emisji szkodliwych substancji w porównaniu z tradycyjnymi silnikami. Kluczową zaletą, szczególnie na rynkach takich jak Polska, gdzie infrastruktura ładowania dla samochodów elektrycznych jest wciąż słabo rozwinięta, jest brak potrzeby infrastruktury ładowania z zewnętrznego źródła. Dodatkowo, technologia e-Power ułatwia adaptację do istniejących nawyków kierowców, którzy są przyzwyczajeni do tankowania paliwa i nie muszą zmieniać swoich przyzwyczajeń, co może ułatwić przejście na bardziej ekologiczne rozwiązania.

Prowokacyjny design

Wprowadzenie do świata Juke N-Sport to jak wejście na wystawę sztuki nowoczesnej jest odważnie, intrygująco i zdecydowanie inaczej. Już na pierwszy rzut oka widać, że to nie jest kolejny anonimowy crossover. Atletyczna sylwetka, podkreślona charakterystycznymi dla wersji N-Sport detalami, takimi jak czarne elementy wykończenia i dedykowane felgi, sprawia, że Juke emanuje pewnością siebie. Unikalny design to jego największy atut, który w połączeniu z innowacyjnym napędem e-POWER tworzy propozycję trudną do zignorowania. Analizując wygląd zewnętrzny Nissana Juke N-Sport, zaczynamy od przodu, który zdominowany jest przez charakterystyczne, okrągłe reflektory główne, kontrastujące z wąskimi pasami świateł do jazdy dziennej LED, umieszczonymi wyżej. Całość uzupełnia masywny grill w kształcie litery V (V-Motion), w wersji N-Sport wykończony w czarnym połysku lub ciemnym chromie. Przechodząc do tyłu pojazdu, uwagę przykuwają światła w kształcie bumerangu, które zachodzą na boki nadwozia.  Boki samochodu to gra płynnych linii i muskularnych przetłoczeń. Coupe-podobna, opadająca linia dachu oraz ukryte klamki tylnych drzwi (wkomponowane w słupek C) nadają Juke’owi dynamiczny profil. Wersja N-Sport wyróżnia się tutaj specjalnymi, dwukolorowymi lub całkowicie czarnymi, 19-calowymi felgami aluminiowymi oraz czarnymi obudowami lusterek. Detale takie jak emblematy N-Sport, kontrastujący kolor dachu oraz subtelne, ale zauważalne akcenty stylistyczne dopełniają całości, tworząc spójny i atrakcyjny wizerunek.

Sportowa nuta

Wnętrze Nissana Juke N-Sport wita kierowcę i pasażerów atmosferą nowoczesności i sportowego zacięcia. Deska rozdzielcza została zaprojektowana z myślą o ergonomii i estetyce. Dominują na niej miękkie w dotyku materiały, a jej centralnym punktem jest duży ekran systemu multimedialnego, który obsługuje nawigację, Apple CarPlay, Android Auto oraz ustawienia pojazdu. Poniżej znajdują się intuicyjnie rozmieszczone przyciski i pokrętła do sterowania klimatyzacją, co jest dużym plusem w dobie wszechobecnych ekranów. Za sportową, wielofunkcyjną kierownicą znajdują się cyfrowe zegary, czyli konfigurowalny wyświetlacz TFT o przekątnej 7 cali, dostarczający nam wszystkich niezbędnych informacji. Całość kokpitu jest dobrze spasowana i sprawia wrażenie solidności. Szczególną uwagę w wersji N-Sport przykuwa tapicerka, która częściowo wykonana jest z przyciągających wzrok, żółtych, miękkich materiałów, często o fakturze przypominającej Alcantarę lub zamsz. Te jaskrawe akcenty znajdują się na boczkach foteli, desce rozdzielczej oraz drzwiach, ożywiając wnętrze i podkreślając jego sportowy charakter. Fotele są nie tylko estetyczne, ale również ergonomiczne, oferując dobre trzymanie boczne. Ich obszycie, łączące skórę ekologiczną z tkaniną i żółtymi przeszyciami, jest staranne. Wyjątkowym elementem są zintegrowane zagłówki przednich foteli, w których umieszczono głośniki systemu audio BOSE Personal Plus. Dzięki temu rozwiązaniu dźwięk jest niezwykle immersyjny, otaczając kierowcę i pasażera z przodu.

Przestronność kabiny jest typowa dla segmentu B-SUV. Na przednich fotelach miejsca jest pod dostatkiem, zarówno nad głową, jak i na nogi, a fotele zapewniają wysoki komfort nawet podczas dłuższych podróży. Pasażerowie na tylnej kanapie mają nieco mniej przestrzeni, szczególnie jeśli chodzi o miejsce na kolana, co jest częstym kompromisem w samochodach o tak dynamicznej linii dachu. Dwie dorosłe osoby o średnim wzroście odbędą tam jednak podróż w przyzwoitych warunkach. Bagażnik w wersji e-POWER jest nieco mniejszy niż w modelach z tradycyjnym napędem spalinowym, ze względu na umieszczenie komponentów systemu hybrydowego. Jego pojemność wynosi około 354 litrów, co jest wartością akceptowalną, choć nie rekordową w tej klasie – wystarczy na codzienne zakupy czy weekendowy wyjazd.

Jednostka napędowa

Sercem Nissana Juke N-Sport jest innowacyjna jednostka hybrydowa w technologii e-POWER, generująca łączną moc systemową 143 KM. To unikalne rozwiązanie, w którym silnik benzynowy nie napędza bezpośrednio kół, lecz służy wyłącznie jako generator prądu dla silnika elektrycznego, który jest odpowiedzialny za wprawianie pojazdu w ruch. Dzięki temu Juke e-POWER prowadzi się niemal jak samochód elektryczny – reakcja na dodanie gazu jest natychmiastowa, a jazda niezwykle płynna i cicha, szczególnie w mieście. System inteligentnie zarządza pracą silnika spalinowego, uruchamiając go tylko wtedy, gdy jest to konieczne do naładowania niewielkiego akumulatora trakcyjnego. Wydajność napędu jest imponująca, na pełnym baku paliwa (i naładowanej baterii) Juke e-POWER jest w stanie przejechać ponad 600 km, co czyni go oszczędnym i praktycznym wyborem. System e-Pedal Step pozwala na jazdę z wykorzystaniem głównie pedału przyspieszenia, zwiększając odzysk energii podczas zwalniania.

Bezpieczeństwo i wygoda

Nissan Juke N-Sport e-POWER wyposażony jest w licznych asystentów wspomagania kierowcy, które znacząco podnoszą poziom bezpieczeństwa i komfortu. Na pokładzie znajdziemy między innymi aktywny tempomat (ProPILOT Assist w bogatszych wersjach), który utrzymuje zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także potrafi samodzielnie zatrzymać i ruszyć samochód – funkcja ta jest nieoceniona podczas jazdy w korkach. System inteligentnego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów pomaga uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki. Bardzo pomocne jest również wspomaganie hamowania podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert z funkcją hamowania), które ostrzega przed nadjeżdżającymi pojazdami i w razie potrzeby automatycznie aktywuje hamulce. Parkowanie, nawet w ciasnych miejscach, staje się dziecinnie proste dzięki systemowi kamer 360 stopni (Intelligent Around View Monitor), który wyświetla na centralnym ekranie obraz otoczenia pojazdu z lotu ptaka. Do tego dochodzą asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych czy monitorowanie martwego pola.

Przyjemność z każdego kilometra

Nissan Juke N-Sport e-POWER dostarcza niezwykle pozytywnych wrażeń z jazdy. Połączenie charakterystyki napędu elektrycznego z pracą generatora spalinowego zapewnia wysoki komfort podróżowania. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, co pozwala cieszyć się rozmową lub muzyką z systemu BOSE, nawet przy wyższych prędkościach. Precyzyjny układ kierowniczy daje poczucie pewności i kontroli nad pojazdem, a doskonałe zawieszenie fantastycznie tłumi wszelkie nierówności drogi, oferując kompromis między komfortem a stabilnością. Juke N-Sport e-POWER to samochód, który nie tylko przyciąga spojrzenia swoim wyjątkowym stylem, ale także przekonuje do siebie zaawansowaną technologią, oszczędnym i dynamicznym napędem oraz przyjemnością prowadzenia.

Cena: 0d 150 000 zł

Portal o nowych technologiach, sztucznej inteligencji (AI), lifestylu, motoryzacji, stylu, smartfonach, komputerach oraz wszystkim, co kształtuje naszą współczesną rzeczywistość.
NEWSLETER
ZAPISZ SIĘ I BĄDŹ Z NAMI NA BIEŻĄCO
© 2025 SmartYou. All rights reserved.