
Marka Volkswagen wprowadza w życie swój globalny plan na przyszłość.
Dzięki inwestycjom na poziomie 580 mln dolarów, marka toruje drogę dla następnej generacji średniej wielkości pick-upa jako następcy obecnego Amaroka. Nowy model będzie produkowany w fabryce Pacheco w Argentynie od 2027 roku. Jest on opracowywany specjalnie na rynek południowoamerykański i wzmocni ważny segment pick-upów w tym regionie. Celem marki jest osiągnięcie do 2030 roku pozycji globalnego lidera technologicznego wśród producentów w segmencie wolumenowym. Kluczowym elementem do uzyskania tego celu będzie wzmocnienie pozycji marki w regionie i opracowanie specyficznych dla tamtejszego rynku rozwiązań produktowych.
„Rozwój w regionach i dostosowane do lokalnych wymogów produkty są istotnymi elementami naszego globalnego planu na przyszłość. Ta inwestycja wzmacnia naszą pozycję w regionie, który jest strategicznie ważny dla marki Volkswagen. Nowy Amarok zostanie opracowany, zaprojektowany i wyprodukowany w Ameryce Południowej, dla Ameryki Południowej. Oznacza to, że będzie świetnie dostosowany do specyficznych potrzeb naszych klientów na tym rynku” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen i szef grupy marek Core.
Nowy Amarok będzie opracowywany w Ameryce Południowej i tam produkowany na lokalne rynki, a istniejące partnerstwa dotyczące produkcji Amaroka w RPA pozostaną w mocy. W ten sposób Volkswagen będzie nadal zapewniał ciągłość dostaw pojazdów na rynki międzynarodowe – jednocześnie realizując lokalną strategię produktową dostosowaną do potrzeb rynku latynoamerykańskiego.
„Argentyna jest kluczowym elementem naszej południowoamerykańskiej strategii. Ta inwestycja podkreśla nasze zaufanie do możliwości przemysłowych tego kraju. Nowy Amarok wyznaczy nowe standardy w zakresie wydajności, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju” – powiedział Alexander Seitz, szef Volkswagena w Ameryce Łacińskiej.
„Amarok jest symbolem siły Volkswagena w Argentynie. Jest kluczowym elementem historii marki w tym kraju, istotną częścią naszej teraźniejszości i tak będzie również w przyszłości. Nowy model połączy design i DNA Volkswagena – poparte 15-letnim doświadczeniem i liczbą ponad 770 000 wyprodukowanych w zakładzie w Pacheco Amaroków – z najnowocześniejszym oprogramowaniem i zaawansowaną technologią, co zapowiada przełomowy i konkurencyjny produkt dla lokalnego rynku” – powiedział Marcellus Puig, dyrektor generalny Volkswagena w Argentynie.
Inwestycje w zakładzie w Pacheco, w którym wyprodukowano już ponad 770 000 egzemplarzy Amaroka, będą dostosowane specjalnie do wymagań, jakie niesie ze sobą produkcja nowej generacji modelu. Volkswagen wprowadza nową technologię produkcji, optymalizuje procesy cyfrowe i zwiększa efektywność energetyczną – jest to ważny krok w kierunku zapewnienia zrównoważonego rozwoju zakładu, zarówno z ekonomicznego, jak i technologicznego punktu widzenia.
Dzięki porozumieniu „Przyszłość Volkswagena” Grupa Volkswagen uzgodniła z przedstawicielami pracowników pod koniec grudnia 2024 r. wizję przyszłości łączącą stabilność gospodarczą, zatrudnienie i przywództwo technologiczne. Wiążące cele i środki uzgodnione w celu ich osiągnięcia stanowią podstawę kluczowych projektów w przyszłości. Wspólnie zadeklarowanym celem jest, aby Volkswagen Samochody Osobowe – główna marka Grupy Volkswagen, stała się do 2030 roku globalnym liderem technologicznym wśród producentów w segmencie wolumenowym.
By to osiągnąć, Volkswagen przyjął następujący plan: