
Honda żegna europejski rynek z przytupem, wprowadzając ściśle limitowaną serię Civic Type R „Ultimate Edition”. Zaledwie 40 sztuk tego wyjątkowego hot hatcha, wykończonego w kultowym kolorze Championship White i wzbogaconego o unikalne detale, trafi do kolekcjonerów i fanów marki. To ostatnia okazja, by stać się właścicielem nowego Type R na Starym Kontynencie.
Honda uroczyście podsumowuje dziedzictwo kultowego Civic Type R, oferując nową odsłonę „Ultimate Edition” na zakończenie sprzedaży modelu w Europie. Do sprzedaży na całym kontynencie trafi zaledwie 40 specjalnych egzemplarzy, które będą dostępne obok pozostałych wariantów standardowych.
Ta kolekcjonerska wersja, będąca ukłonem w stronę 28-letniej historii modelu, wyróżnia się na pierwszy rzut oka. Każdy pojazd jest dostępny w charakterystycznym kolorze Championship White ze specjalnym czerwonym oklejeniem na pokrywie silnika i z boku pojazdu, nawiązującym do kultowego, czerwonego emblematu Hondy. Sportowy wygląd uzupełniają lakierowany na czarno dach oraz elementy wykonane z włókna węglowego, takie jak tylny spojler i listwy ozdobne progów drzwi.
Wyjątkowy charakter edycji specjalnej podkreślono również we wnętrzu. Panel konsoli środkowej kontynuuje motyw włókna węglowego, a dodatkowe oświetlenie ambientowe wyróżnia kluczowe elementy – tapicerkę drzwi, uchwyt na kubek, wnęki na nogi i przestrzeń pod siedzeniami. Efektownym detalem jest projekcja logo Type R na asfalcie po otwarciu przednich drzwi.
Przyszli właściciele otrzymają także ekskluzywny zestaw upominków, który potwierdza unikalność ich egzemplarza. W jego skład wchodzi numerowany emblemat – od 1 do 40 – breloczek z włókna węglowego, spersonalizowane maty podłogowe oraz dedykowany pokrowiec na samochód. Wszystko to stanowi prawdziwą gratkę dla fanów przed ostatecznym zakończeniem sprzedaży modelu na rynku europejskim w 2026 roku.
Historia Civic Type R sięga 1997 roku, kiedy to w Japonii zadebiutowała pierwsza generacja modelu. Przez kolejne pięć generacji i niemal trzy dekady, Type R zyskał status legendy, wyznaczając standardy dla samochodów sportowych z napędem na przednią oś. Jego dominację potwierdzają liczne rekordy okrążeń na najsłynniejszych torach wyścigowych świata, w tym na niemieckim Nürburgring Nordschleife, a także sukcesy w seriach wyścigowych takich jak WTCC i WTCR.