
W okresie styczeń-czerwiec 2025 roku Volkswagen odnotował w Polsce wzrost sprzedaży flotowej o 9,31%.
Pierwsza połowa 2025 roku ugruntowała pozycję Volkswagena jako kluczowego gracza na polskim rynku flotowym i Corporate Fleet Management (CFM). W kluczowym dla flot segmencie C-kombi, duży awans zanotował Volkswagen Golf. Dzięki wzrostowi liczby kontraktów o blisko połowę, model ten awansował o pięć miejsc i zajmuje obecnie trzecią lokatę. Z kolei Passat okazał się najlepszy w segmencie dużych kombi, wyprzedzając zeszłorocznego lidera.
Wynik ten potwierdza, że kompleksowa oferta Volkswagena jest idealnie dopasowana do potrzeb firm, niezależnie od ich wielkości.
Głównymi czynnikami sukcesu są:
Ten drugi aspekt to jeden z kluczowych argumentów dla klientów korporacyjnych.
W I połowie 2025 roku, w segmencie C-kombi, Volkswagen Golf odniósł sukces, notując wzrost o niemal 50% w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku. Dzięki temu kompaktowy model awansował z ósmego na trzecie miejsce w rankingu kontraktów leasingowych i CFM. Pokazuje to, że Golf, pomimo rosnącej konkurencji ze strony SUV-ów, pozostaje ważnym modelem flotowym, łączącym niskie koszty eksploatacji z uniwersalnością.
W segmencie dużych kombi Volkswagen Passat powrócił na pozycję lidera, wyprzedzając model, który dominował w 2024 roku.
Klienci flotowi coraz częściej decydują się na SUV-y, a Volkswagen doskonale wykorzystał ten trend. Sprzedaż SUV-ów marki wzrosła o ponad 16%, co jest najlepszym wynikiem w czołowej dziesiątce zestawienia marek. Prawdziwym hitem okazał się Volkswagen Tayron, który cieszył się największą popularnością wśród firm.
Rosnące zainteresowanie marką znajduje odzwierciedlenie w wynikach Volkswagen Financial Services (VWFS). Od stycznia do lipca 2025 roku VWFS odnotowało 21% wzrost liczby umów flotowych z marką Volkswagen.. Dzięki nim klienci flotowi otrzymują elastyczne formy finansowania, przewidywalne koszty i kompleksowe wsparcie w zarządzaniu flotą.